UMMI'S SECRET OF HEALTH

UMMI'S SECRET OF HEALTH

Saturday 14 June 2014

SALAM PERKENALAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera pembaca tersayang...

Alhamdulillah,dapat juga saya mencoret buat pertama kali di kanvas blog ini..
Blog Ummi's Secret of Health ini adalah medium bagi saya menyampaikan maklumat dan sokongan kepada ibu-ibu tentang penyusuan susu ibu secara ekslusif...
Saya sendiri merupakan ummi kepada seorang permata hati yang kini menjangkau usia 9 bulan...Alhamdulillah saya masih menyusukan puteri saya sehingga kini... Jujur saya katakan puteri saya telah mula minum susu ibu dan sekali sehari minum susu formula sejak berumur 6 bulan setengah... Sebabnya adalah kemeruduman susu badan yang agak ketara setelah anak saya mula mengambil makanan pepejal ketila berusia 6 bulan... Namun begitu, sehingga kini saya masih gigih berusaha menyusukannya dengan susu badan,dan hanya minum susu formula sekali sehari ketika saya di tempat kerja... Anak saya akan menyusu badan sepenuhnya ketika saya berada di rumah atau sedang bercuti...Malah anak saya akan menolak untuk minum susu ibu di dalam botol jika saya ada berdekatan dengannya... Syukur dia masih mahu berdakap dengan umminya untuk menyusu...ALHAMDULILLAH,ALHAMDULILLAH,ALHAMDULILLAH...
Saya akan menjadi surirumah sepenuh masa bermula Julai 2014 dan  anak saya  akan mendapat penyusuan susu ibu sepenuhnya tanpa campuran susu formula...  In Sha Allah....
Di blog ini,saya akan kongsikan tips-tips penyusuan ibu,vitamin untuk penyusuan dan vitamin-vitamin lain untuk kesihatan...
Saya mengharapkan agar blog ini dapat membantu dan membuka mata ibu-ibu di luar sana mengenai indahnya penyusuan ibu secara ekslusif...saya akui ianya tidak mudah,namun ianya TIDAK MUSTAHIL....semoga SAYA,ANDA dan KITA semua beroleh kebaikan dan manfaat dari perkongsian yang tidak seberapa ini... INSYAALLAH...

Dengan kasih sayang,
UMMI HUDA

No comments:

Post a Comment